Bezárás
Hírek

Megint nem indult újra a Wikileaks

2010. november 28-án jelent meg először a Guardian, a New York Times és a Der Spiegel hasábjain az a szerkesztők, újságírók és jogászok által feldolgozott anyag, amelyet a WikiLeaks „Cablegate” néven szivárogtatott ki. Több mint 250 ezer amerikai nagykövetségi táviratról van szó.

A kiszivárogtatásért a WikiLeaks alapítóját, Julian Assange-t rangos újságírói díjakkal jutalmazták, ám időközben két svéd nő szexuális zaklatással és erőszakkal vádolta meg. Az említett vádak miatt Assange 2010 decembere óta házi őrizetben van, egy novemberi brit bírósági ítélet szerint, ha a legfelsőbb bíróság nem dönt másként, kiadhatják Svédországnak.

Bradley Manning katonát vádolják azzal, hogy ő szivárogtatta ki Assange-nak az Egyesült Államok kormányzati titkait. Manning 17 hónapja van börtönben, ügyében decemberben tart meghallgatást a Fort Meade-i katonai bíróság.

Az évforduló alkalmából a WikiLeaks megbízhatóbb szivárogtatási rendszert szeretett volna elindítani, de a hétvégén bejelentették, az indulást elhalasztják és csütörtökön egy sajtótájékoztató keretében adnak bővebb információt.

A budapesti amerikai nagykövetség által küldött táviratok listája.

Az [origo] cikksorozata a Magyarországot érintő aktákról.

Forrás: EFF, [origo]FT

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom