Bezárás
Egyéb

Lázár, a Deutsche Telekom és Bajnai milliói

Az Origo nagy hirtelenjében „közös megegyezéssel” eltávolított főszerkesztője sokat sejtetően sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarta azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a kirúgásához egy, a bíróságon sikeres közérdekű adatigénylés vezetett. A lap egyik oknyomozó újságírója, aki egyébként a főnöke távozása után most maga is felmondott, korábban Lázár János titokzatos külföldi útjairól és útitársairól írt cikksorozatot az adatigénylések alapján. A Miniszterelnökséget vezető államtitkár közben a HVG videósainak nyilatkozva határozottan cáfolta azt, hogy nyomást gyakorolt volna a szerkesztőségre a neki kellemetlen cikkek miatt, az eltávolított főszerkesztő térfelére lökte át a labdát. A külföldi utakkal és aluxusszállodai éjszakákkal kapcsolatban pedig mondott egy eléggé hihetetlen magyarázatot arra, hogy miért fizette vissza inkább az utak költségét, ahelyett, hogy részleteket árult volna el arról, pontosan mit is csinált Olaszországban vagy Svájcban. Az Origót tulajdonló Magyar Telekom német anyavállalata,a Deutsche Telekom a Riporterek Határok Nélkül nevű szervezet külön kérdésére válaszolva végül azt hangsúlyozta, hogy mindez a magyar cég belügye, nekik ehhez semmi közük.

Az Átlátszó és Lázár János
Az Átlátszó megkapta és közzétette azt a hangfelvételt, amely az Origo.hu keddi viharos szerkesztőségi értekezletén készült. A felvételről kiderül, milyen az, amikor Magyarországon feltehetőleg politikai nyomásra kirúgnak egy főszerkesztőt. Az oknyomozó portálnak az esetről még a szovjet alkotmány is eszébe jutott, és a lap különböző blogjai is bőségesen tudósítottak a botrányról.Videó készült a főszerkesztő eltávolítása ellen tiltakozó tüntetésről. A Vastagbőr blog Lázár egyik évekkel ezelőtti ügyére emlékeztet, amely gyakorlatilag a mostaninak az előképe, miközben a Miniszterelnökséget vezető államtitkár szerint ő soha nem gyakorolt nyomást a sajtóra. Ugyanezen a blogon lehet arról olvasni, hogy a közmédiában nem volt hír a tüntetés.

A Deutsche Telekom és Lázár János
A kormányzati munka általános koordinálása mellett összesen tíz terület tartozik majd a Miniszterelnökség alá. Így Lázár János felel majd többek között a bankrendszer átalakításáért, az összes uniós fejlesztési forrásért és vidékfejlesztésért is. Aki pedig nem érti, mi is állhat az Origo főszerkesztőjének távozása mögött, az jobban teszi, ha figyelmesen elolvassa ezt a bekezdést: „Lázár felel majd az informatikáért is. Ezen a területen a kormány átfogó vidékfejlesztési informatikai fejlesztést tervez minden háztartásba a Deutsche Telekommal közösen.” Ki nem dob el egy ilyen bizniszért egy főszerkesztőt?

A Tranparency és Lázár János
Transparency International szervezet közleményben szólította fel a magyar kormányt arra, hogy szüntesse be a civil szervezetek és a média zaklatását. A nemzetközi antikorrupciós szervezet a Norvég Civil Támogatási Alap körül kialakult vitát értékelte és megjegyezte, hogy a magyar kormány által alkalmazott módszerek ellentétesek az európai normákkal. A Transparency utalást tesz a független média elleni akciókra is.

A nap legfontosabb korrupciós hírei immár rádión is. Hallgasd az Átlátszó Rádiót.

A reklámadó és Lázár János
A HVG szerint a reklámadó bevezetése csak az első lépés a médiapiac felforgatásában. A lap több forrásból is úgy értesült, rövidesen újabb törvény kerülhet a parlament elé, amely a piac független szereplőit hozhatja súlyos helyzetbe. Az új sarccal a reklámokat gyűjtő, azokat a tévékben, rádiókban, lapokban és portálokon kihelyező ügynökségeket „ütnék meg”. És micsoda meglepetés, akárcsak a reklámadó, ez a tervezet is főleg az RTL Klubot érintené, amelyik a két nagy kereskedelmi tévé közül a kevésbé barátságos a kormánypárttal szemben. A reklámadó a Fidesz-közeli médiabirodalomnak is kellemetlen, ám az új törvényre forrásaink szerint már felkészültek a cégcsoport vezetői. Lázár közben a reklámadó ellen tiltakozókat, de közülük is legfőképpen az RTL-t támadta (és nem a Simicska-tulajdonban lévő, és szintén tiltakozó rádiót). Szerinte a csatorna megfenyegeti az országot, és megzsarolja a nézőket a népszerű sorozatok beszüntetésével.

Miből él Bajnai Gordon?
Érdekes kérdéseket feszeget Bajnai Gordon bevételeivel, főleg pedig azok átláthatóságával kapcsolatban a Válasz. A lap szerint tavaly 51,4 millió forintos bevételre tett szert az ellenzéki politikus egyszemélyes tanácsadócége tavaly. Az Együtt frontembere luxemburgi, brit és francia infrastruktúra-fejlesztéssel foglalkozó társaságoknak számlázott. Tavaly decemberben egyébként a Válasz egy interjúban szembesítette azzal a problémával Bajnait, hogy miközben az ellenzéki politika alakítója, ezekről a megbízásairól alig lehet valamit tudni. A politikus szerint viszont gyakorlatilag a megbízóinak kiléte nem tartozik a választókra. Szerintem viszont rohadtul igen.

Üzenj Lázár Jánosnak egy jót és támogasd az Átlátszót havi rendszeres összeggel! 

További érdekességek itthonról és külföldről:

Orbán embere. Az új fejlesztési minisztert a kormányfő emberének tartják, akinek lényegében az lesz a feladata, hogy Orbán akaratát végrehajtsa, főleg legfontosabb felelősségi körében, az uniós pénzek szétosztásánál. Fontos szempont Seszták Miklós kinevezésével kapcsolatban az Origo cikke szerint, hogy személyére vélhetően rábólintottak a Fidesz mögött álló gazdasági háttéremberek is.

Bubi-bukta? Az Index értesülései szerint a június eleji belső teszten 50-80 százalékos működési arányt produkált a Bubi rendszer, ezért tovább csúszik a fővárosi bérbicikli rendszer átadása. A BKK kilátásba helyezte a szerződés felmondását a rendszert szállító T-Systemsszel és a Csepel kerékpár-gyárral. A T-Systemsszel szembeni kötbérigény a lap szerint már túllépte a százmillió forintot.

Nyomozás a bizniszpártok miatt. Végre nyomoz a rendőrség a választási eljárásban felbukkanó hamis ajánlószelvények miatt. Az ügyben feljelentést tevő Együtt-PM egyik vezetőjét hallgatták ki tanúként.

Az egyszemélyes liberálisok. Fodor Gábor, az egyszemélyes liberális párt vezetője befeküdt a Fidesznek. A baloldal indítványait rendre lesöprő kormánytöbbség rögtön az első törvénymódosító javaslatát befogadta. Ennek értelmében mégsem jár le a kamupártok és kamujelöltek ideje: ősszel is többes ajánlás lesz, hiába kérte még az NVB is a leszerepelt intézmény mellőzését a rengeteg visszaélés miatt.

A velencei polgármester elesett. Korrupciós vádak miatt házi őrizetbe helyezték a velencei polgármestert. Az olasz városvezetőt azzal gyanúsítják, hogy Velence új árvízvédelmi rendszerének kiépítésében a kenőpénznek volt bizonyos szerepe.

Minket nem pénzelnek oligarchák, csak akkor leszünk, ha te is fontosnak érzed, hogy dolgozunk. Légy szíves, támogasd az Átlátszót és a Mutyimondót rendszeres, akármilyen kicsi havi adománnyal! Rajtad is múlik!

Még nem késő feliratkozni az Átlátszó napi e-mail hírlevelére sem, a Napi Mutyimondóra, akkor már reggel olvashatod az aznapit. Kattints ide!

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom