Tucatnyi külföldi lap idézte az Átlátszó szerzőit és cikkeit az országgyűlési választások kapcsán

nyt

 

A választások közeledtével, márciusban és áprilisban a külföldi sajtó fokozottan érdeklődött a magyarországi események iránt, és az Átlátszó cikkeit és munkatársait számos külföldi médium idézte.

 

 

A legtöbb, hazánkba látogató külföldi újságíró számára az utcákat elárasztó “sorosozós” és “migránsozós” plakátok voltak. Nagyon sokan idézték Erdélyi Katalin cikkeit a témában, aki folyamatosan követ, mennyi pénzt költ a magyar állam az adófizetők pénzéből propagandára.

A legtöbbször idézett cikk az volt, amely összeszámolta, hogy a kormány 2017-ben 12 milliárd forintot költött a sorosozós reklámkampányokra. Ezt a cikket idézte az AP hírügynökség zágrábi tudósítója is a “Szélsőjobboldali és szélsőséges eszmék a fősodorban Közép-Európában” című cikkében. Ezt a tudósítást pedig sok más médium között átvette a The New York Times, a The Washington Post, a Taipei Times és egy borenói lap is.

Ugyanezt a cikket idézte a választások utáni tudósításában az NBC News is, illetve hosszú, a magyar politikai helyzetet ismertető cikkében a The Intercept is. A Politico is idézte, mennyit költött a kormány ‘sorosozásra’, ám ők a legfrissebb cikkünket vették el, amelyből az derül ki: idén télen, februárig máris elköltött még két és fél milliárdot sorosozásra a tavalyi 12 milliárdon felül.

Más cikkeinket is idézték: a The New York Times például a “Hogyan formálja át a magyar társadalmat Orbán Viktor saját akarata szerint” című cikkében Becker András egy 2012-es írását idézte, amelyben arról ír, milyen alapítványokat támogat a magyar kormány, azaz milyen saját “civil” szervezeteket épít fel, és hogyan hálálja meg nekik a támogatást.  

A The Daily Beast pedig arra az cikkünkre figyelt fel, amelyben Kőműves Anita megírta: a magyar kormány Donald Trump izraeli kampányfőnökét fogadta fel lobbistának, hogy segítsen javítani a Washingtonban hazánkról kialakult képet.

A Vsquare.org oldalon angolul is megjelent Kőműves Anita cikke arról, hogyan terjednek az orosz forrásból származó, illetve orosz stílusú álhírek a magyar kormánymédiában. Ezt a cikket idézte a CNN riportja, illetve Anne Applebaum is a The Washington Postban megjelent elemzésében.

Kollégáink interjúkat is adtak külföldi lapoknak. Kőműves Anita a The Interceptnek, a CNN hírtelevíziónak, a litván 15min.lt internetes oldalnak, a European Center for Press and Media Freedom újságírójának és a cseh közrádiónak nyilatkozott. Bodoky Tamás a De Standaard belga napilapnak adott interjút a választásokat megelőző kormányzati propagandahadjárat hatásairól.

Bátorfy Attila az amerikai The Daily Beast-nek a magyar média tulajdonosi szerkezetének problémáiról beszélt. A Vecer című szlovén napilapnak a magyar politikai helyzetről nyilatkozott, a litván Lietuvos Zinios számára pedig szintén a médiapiacról beszélt. Bátorfy Attila szólalt meg a Vice német nyelvű, szintén a médiát ért támadásokról készült riportjában, illetve az International Press Institute a sajtószabadság kérdéseiről írt elemzésében is.

 

tetszett_a_cikk3

 

  • Vidéki

    Egy Soros-szervezet más Soros-szervezetek tanulmányait összeollózva ekézi hazánkat!
    STUMPF ANDRÁS
    Válasz 2018. február 23. 20:10 A Transparency International gyenge lábakon álló listájáról
    “soros szervezetek,
    soros listát készítenek
    soros szervezetektől informálva
    soros ellenségéről”

    Mi a gyakorlat a közvélemény deformáló médiánál?

    Egyikük hazudik egy hatalmasat, majd a többi átveszi a hírként a (dez) információt!

    Ezzel az ordas hazugsággal csinált polgármestert Márki-Zayból az Index és a Hír TV.

    Emlékszünk a hódmezővásárhelyi időközi választások előtti pénteki napra? Hatmilliárd forintos költségvetési csalás elkövetőivel szövetkeztek a roma szavazatok megszerzéséért a csongrádi fideszesek – állította a Hír TV Célpont című műsora.

    A lebegtetett kamuhírt persze átvette az egész ellenzéki-liberális médiagépezet, így az Index is. Lázár János és a Fidesz aljas indokból, nagy nyilvánosság előtt, jelentős érdeksérelmet okozó rágalmazás bűncselekménye miatt azonnal feljelentést tett a két sajtóorgánum ellen.

    Az Index most helyreigazítást közölt, amelyben azt írták:

    …megalapozatlanul híreszteltük, hogy Lázár János személyesen alkut kötött büntetőeljárás hatálya alatt álló romákkal a cigány szavazatok megszerzéséért. A valóság ezzel szemben az, hogy Lázár János semmiféle alkut nem kötött sem büntetőeljárás hatálya alatt álló, sem az alatt nem álló romákkal a cigány szavazatok megszerzéséért.

    Ezek után, sokadszorra talán már mindenki számára teljesen nyilvánvaló lehet az, hogy valójában mit jelentenek a sokat hangoztatott szent szavak, ha ezekről a médiumokról van szó: sérthetetlen politikai függetlenség, megkérdőjelezhetetlen elkötelezettség a szakma, az elfogulatlan tájékoztatás iránt.

    Kőműves Anita interjút adott “a CNN hírtelevíziónak”.

    Nem palástolta indulatait megválasztása utáni első beszédekor Donald Trump, amikor az újságírók között a CNN és a BuzzFeed munkatársait is meglátta.
    A kilenc nappal megválasztása után az elnök
    HÍRHAMISÍTÓNAK NEVEZTE AZ ELŐBBIT,
    SZEMÉTNEK AZ UTÓBBIT.

    • http://anonymand.blogspot.com anonymand

      “Mi a gyakorlat a közvélemény deformáló médiánál?
      Egyikük hazudik egy hatalmasat, majd a többi átveszi a hírként a (dez) információt!” – lásd: “köz”média, kormánypárti média.

      Szokjál már le arról, hogy úgy működsz mint az “álamelnök”!
      Hisz te csak egy ferdítő és hazud troll vagy.

    • http://anonymand.blogspot.com anonymand

      Ilyen még nem volt!
      Valótlanságot állított a Fidesz.
      Ez igaz?
      Drága jó Vidéki, kedves Sir Robin!
      Mondd, az érzékenyített bírók miatt történt?
      Vagy megszokásból, mint tenálad?

      http://hvg.hu/itthon/20180419_Ujabb_pert_bukott_a_Fidesz_a_Helsinkivel_szemben_400_ezret_kell_fizetnie_a_partnak?s=hk

  • Kató Tóth-Pintér

    Gratulálok az Átlátszó munkatársainak. Nem véletlenül szemléztek az Átlátszóból olyan sokat. Jól megírt, alapos cikkek.