Bezárás
Heti lapszemle

Feljelentés Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc ellen, milliárdok a teniszszövetségnek

Hvg.hu: Büntetőeljárás indult a tihanyi természetkárosítás miatt

Vadai Ágnes, a Demokratikus Koalíció képviselője Polt Péter legfőbb ügyészt kérdezte arról, hogy Mészáros és felesége a Balaton-felvidéki Nemzeti Park területén vásárolt meg egy ingatlant több mint félmilliárd forintért, amely gyümölcsösként van nyilvántartva. Itt a természetvédelmi rendelkezések értelmében lakóépület nem is emelhető. A drónfelvételek ugyanakkor megmutatják, hogy a “mezőgazdasági épület” valójában egy nagyméretű nyaraló, a “víztározó” egy úszómedence, a “gyümölcsös+ pedig 6-8 fa, ami vagy gyümölcsfa, vagy nem. Polt azt válaszolta, hogy 2020. június 22-én elindult egy büntetőeljárás, és jelenleg is folyamatban van, bár gyanúsítottat még nem hallgattak ki.

Hvg.hu: Feljelentették Szijjártót a luxusjachtozás miatt, a Központi Nyomozó Főügyészségen van az ügy

A külügyminiszter úgy nyaralt Szíjj László luxusjachtján, hogy arra a vagyonnyilatkozata alapján nem volt pénze, ha viszont ajándékba kapta az utat, az korrupciós problémákat vethet fel. Szijjártó eddig nem adott magyarázatot, valaki viszont feljelentette. Kérdés, mire jut az ügyészség, már ha jut valamire egyáltalán.

24.hu: Turisztikai birodalom épült uniós pénzből a Fidesz parlamenti képviselőjének birtokán

Kovács Sándor, a Fidesz Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei országgyűlési képviselőjének birtokán 60 millió forint vissza nem térítendő támogatásból létesültek turisztikai beruházások. Noha hivatalosan nem Kovács kapta a pénzeket, és szerinte semmi köze azokhoz, a nyerteseket – a fiát és a felesége által vezetett egyesület cégét – mégsem jegyezték be az ingatlan tulajdoni lapjára. Minderről ráadásul nem mondott igazat a kormánypárti képviselő, aki érdeklődésünkre öt év után módosíttatná a földhivatali bejegyzéseket.

Média1: Elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra hetilap főszerkesztőjét egy Orbán Viktort és családját ábrázoló fotó miatt

Milkovics Pál, a 168 Órát tulajdonló Telegráf Kft. anyavállalata, a Brit Media vezérigazgatója és résztulajdonosa a lépést azzal indokolta, hogy a 168 Óra most megjelenő lapszámát Rózsa Péter úgy engedte nyomdába, hogy az újságban Orbán Viktor miniszterelnökről és családjáról egy korábbi, adventi fotó is megtalálható. Milkovics elfogadhatatlannak, morálisan aggályosnak tartja a kép közlését: a fotón ugyanis a kormányfő fiatalkorú gyermeke is látható.

444: Merő döbbenet: 2,5 milliárdot ad a kormány a tenisz szövetségnek, ami 3,5 milliárddal nem tud elszámolni

Korábban 3,5 milliárd forint eltűnt a fideszes Szűcs Lajos vezetése alatt, akit erre leváltottak, és a helyére Lázár Jánost rakták. Mivel a 3,5 milliárd nem lett meg, most adott a miniszterelnök 2,5 milliárdot a szövetségnek. A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint a szervezet a pénzt a “működési feltételeinek stabilizálása (konszolidációja) és az általa megvalósítandó szakmai programok, fejlesztések” támogatására kapja.

Címlapkép: Szijjártó Péter / Facebook

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nonprofit szervezet, nem fogadunk el pénzt politikai pártoktól vagy az államtól. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom